reklama

Mozaika šťastia v krajine zázrakov

Denne sa deje toľko zázrakov. Toľko čarovných momentov, ktoré už ani nevnímame, lebo ich považuejme za samozrejmé. Tak nedocenené a prehliadané sú častokrát ozajstné zázraky – symfónie farieb, priam hmatateľných pocitov – východ a západ slnka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

V jeden temný septembrový večer som sedel za písacím stolom v izbe a panikáril som. Ovládol ma totálny strach pred povinnosťami, ktorých som mal habadej a nijako som sa nemohol prinútiť začať ich plniť. Celú hodinu som sedel takmer bez pohnutia na stoličke a uvažoval som nad tým kde začať. Či sa skôr pripraviť na zajtrajšiu písomku, alebo si konečne vypratať zásuvky plné pokrčených papierov a iného haraburdia, alebo sa zahryznúť do rodinného účtovníctva, ktoré sa mi kopilo v krabici už dobré dva mesiace. Nevedel som sa rozhodnúť, v snahe sústrediť sa na všetko som sa nemohol sústrediť na nič a tak som len čakal a snažil sa rozmýšľať. Keďže čas ukrutne rýchlo plynul, začínal som prepadať zúfalstvu, myšlienke, že ani dnes, tak ako včera a posledných mnoho dní, sa napokon neodhodlám spraviť nič a pôjdem spať opäť s pocitom, že som „prerozmýšľal“ pol dňa a nič nespravil.

Naplno som si vtedy uvedomoval svoju bezradnosť a samotu. Presne vo chvíli, kedy som si to pomyslel, v tej chvíli akoby Božou rukou vedený lúč zapadajúceho slnka prenikol cez jednu z mála škár, cez ktoré pri zatiahnutých žalúziách presvitalo svetlo a dotkol sa mi líca. Poznáte známe poloklišé, že nič sa nedeje náhodou? Vtedy som akoby precitol zo sna a ten tenký prúžok svetla hladiaci ma po tvári mi roztopil zamračený výraz. Zrazu som sa začal smiať, cítil som obrovskú radosť, pretože mi Boh takto dal najavo, aké sú moje starosti malicherné ak sa dokážem povzniesť a vnímať krásu bežných vecí.

Nedokážem opísať pocit, ktorý som zažil, keď som vyšiel na balkón pozrieť sa na slnko, ktoré mi akoby šibnutím prútika zmenilo náladu. To, čo som videl, nebol západ slnka. Bol to koncert farieb, dokonalý súzvuk neustále sa meniacich mračien a zdanlivo umierajúceho slnka. Nebol to statický obraz - každú sekundu som v tej scenérii videl iný pocit, množstvo pocitov, celé príbehy o hrdinstve, o láske, o smrti. Slnko sadalo pomaly a hrdo. Hrdo ako syn, ktorý odchádza na front s istotou, že sa vráti, hrdo ako otec, ktorý s láskou v očiach na rukách uspáva svoje dieťa, hrdo ako sivobradý starec, ktorý v závoji fajkového dymu odhaľuje vnukom tajomstvá Orientu. Dojatie a strach, že už nikdy neuvidím tento zázrak, a tak zabudnem na to, čo vo mne zmenil, ma prinútili odfotografovať tento úkaz z najbližšieho kopca.


Západy slnka

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou









Ďalšie dni som si však uvedomil, že to, čo som videl, sa deje každý deň. Nielen večer, ale aj ráno, napoludnie, práve teraz. Zázrak, ktorého som bol svedkom sa neukrýval v jedinom západe slnka. Inokedy, keď som sa skúmavo zahľadel na krotkého motýľa, či malinový krík, vo všetkom som našiel nesmiernu radosť. Zistil som, že žijeme v ozajstnej krajine zázrakov, len ich musíme nájsť.

Nedokážem to vysvetliť, ale úplnou náhodou som sa naučil tešiť sa maličkostiam – a nevzdám sa toho, lebo tá radosť ma napĺňa a dodáva mi silu robiť zázraky.


Východy slnka








Radan Furiel

Radan Furiel

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  PoéziaÚvahy a fotografieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu